آمادگي هاي بارداري و زايمان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 297
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

بهترين سن براي بارداري

بهترين سن براي بارداري | مطالعات متعدد نشان داده است كه بالاترين نقطه و اوج توانايي باروري در زنان در سن 24 سالگي است.در هنگام تولد زنان، بيشترين تعداد تخمك را دارند كه درحدود يك ميليون تخمك است اما وقتي به سن بلوغ مي‌رسند اين ميزان به حدود 300 -400 مي‌رسد و تخمك دوره باروري زن آزاد مي‌شود و امكان باروري پيدا مي‌كند.

بارداري

بارداري

عوارض زايمان در سن بالا

با افزايش سن، تخمدان‌ها نيز پيرتر شده و آمادگي كمتري براي بارور شدن خواهند  داشت به همين دليل است كه امكان بروز مشكل، اختلالات كروموزومي و ناهنجاري‌هاي ژنتيكي مانند سندروم دان در سنين پايين‌تر كمتر از سنين بالا مي‌باشد. احتمال بروز اين سندروم در 20 سالگي يك در هزار و 295 تولد است اما در زنان 30 ساله به يك در 795 تولد مي‌رسد. همچنين احتمال بروز سقط جنين در سنين بالا بيشتر است چنانكه در زنان بين 20 تا 24 سالگي با احتمال 10 درصد و در زنان 35 تا 39 ساله 18 درصد و در زنان 40 تا 44 ساله به 34 درصد مي‌رسد.
بهترين سن براي بارداري | در دهه 20 زندگي خانم‌ها (20 تا 29) سالگي، ابتلا به انواع مشكلات رحم و آندومتر به مراتب كمتر است. از سوي ديگر در اين دهه بدن از نظر فيزيكي و جسمي سالم تر است. از اين رو احتمال زايمان زودرس و تولد نوزاد نارس در سن كمتر از 36 سال پايين است.
زنان در هر دوره از عادت ماهانه فقط 25 درصد شانس بارداري دارند كه در اوايل 20 سالگي (دهه 20 سالگي) هر سال چيزي حدود 98 درصد و در اواخر اين دوران حدود 84 درصد شانس براي بارداري در آنها به وجود مي‌آيد و حدود 64 درصد زنان نيز بالاي 40 سال دچار ناباروري مي‌شوند.
20 تا 30 سالگي بهترين دوره سني براي بارداري
هرچه بارداري بيشتر به تاخير افتد و سن خانم بالاتر رود احتمال وقوع آن كمتر مي‌شود. لازم به ذكر است كه بين نتايج بارداري‌ها در سنين اوايل 30 سالگي (زير 35 سال) و دهه 20 ، تفاوت چنداني مشاهده نمي شود. اما بارداري بعد از سن 35 سالگي با احتمال بيشتري از سقط و نقايص جنيني نسبت به قبل آن عارضه دار مي‌شود.
بارداري بعد از 40 سالگي
به دلايل ذكر شده در بالا احتمال وقوع بارداري در دهه 40 سالگي به مراتب كمتر مي‌شود و احتمال مشكلات كروموزومي افزايش مي‌يابد. بين تخمك‌هاي توليد شده در اوايل 40 سالگي، تا اواسط و اواخر آن تفاوت آشكاري وجود دارد به همين دليل توصيه ما به خانم‌هايي كه در سن بالاتر ازدواج مي‌كنند اين است كه بارداري خود را به تعويق نيندازند. طبق مطالعه‌اي كه به تازگي انجام شده است، نتيجه حاصل اين بوده است كه باردار شدن در 40 سالگي بهتر از بارداري در 43 سالگي است. همچنين زنان 40 ساله اي كه به دليل ناباروري تحت درمان هستند 25 درصد شانس بارداري دارند در حالي‌كه زنان 43 ساله 10 درصد احتمال دارد بچه‌دار شوند. عوارض بارداري از ديگر نگراني‌هاي مادران 40 ساله است. خطر فشار خون بالا و ديابت بارداري در اين مادران افزايش مي‌يابد همچنين مشكلات مربوط به جفت و عوارض زايمان در آنها بالاتر مي‌رود.
مادران جوان توانايي مراقبت بيشتري از فرزند خود دارند
نكته قابل ملاحظه اين است كه تنها باروري مهم نيست بلكه پس از زايمان و مراقبت‌هاي نوزاد و اين كه مادر بتواند با بيداري‌هاي كودك بيدار و با خوابيدن‌هاي او استراحت كند در دهه 20 سالگي راحت تر است و پس از آن از نظر جسمي و فيزيكي فشار بيشتري را متحمل مي‌شوند. علاوه بر آن افراد در دهه 20 از نظر عاطفي و ذهني نيز انعطاف پذيري بيشتري دارند و ظرفيت بيشتري براي تحمل و پذيرش مسئوليت و تعهدات مربوط به فرزندان دارا هستند.
با پزشك مشورت كنيد
بهترين سن براي بارداري | اما از سوي ديگر فرزند داشتن در سنين كم نيز به دليل تجربه كم والدين سختي‌هايي دارد. والدين به دليل توجه زياد  به فرزند ممكن است از توجه به يكديگر غافل شوند در بسياري از موارد كه ازدواج‌ها در سن پايين انجام مي‌شود و زوجين خيلي زود تصميم به بچه‌دار شدن مي‌گيرند مشكلات زيادي به دليل عدم آمادگي و تفاهمات لازم جهت پذيرش مسئوليت‌هاي جديد ايجاد مي‌شود. بررسي‌ها نشان داده فرزندان زناني كه در سنين زير 20 سال متولد شدند از نظر رفتاري مشكلات بيشتري دارند و آن هم بيشتر به دليل فقدان مهارت‌هاي تربيتي لازم در مادران خيلي جوان است. با توجه به موارد فوق توصيه مي‌شود كه در هر سني حتي در دهه 20 سالگي اگر قصد بچه دار شدن داريد حتما قبل از هر چيز با يك پزشك يا ماما مشورت كنيد تا از جنبه‌هاي گوناگون از آمادگي شما براي اين موضوع اطمينان حاصل كرده و موارد مهم را به شما آموزش دهند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۴ ] [ ۱۲:۲۴:۲۷ ] [ آمادگي هاي بارداري و زايمان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب